Noviomagus. In 1999 werd ik beëdigd tot advocaat in het Haagse Paleis van Justitie te Den Haag. Samen met andere advocaat-stagiaires, die anders dan ik niet in de cassatiesectie van het betreffende kantoor werkten, werd me in het kader van een interne introductie voorgehouden dat wij als advocaten cliënten en geen klanten hebben (‘Taxichauffeurs en prostituees en hebben klanten’). En zo is het.

foto.kantoor.11.11.14

Met een kopje Nespresso – Linizio Lungo –  gisterenochtend te mijnen kantore (foto Charlotte Schoemaker, iPhone 6)

Klant Contact Centrum LDCR

Vandaag om 00.20 uur ontving ik in mijn zakelijke postvak een e-mail van “Klant Contact Centrum LDCR”. Op Rechtspraak.nl lees ik:

“De bedrijfsvoeringstaken van alle gerechten en andere instanties van de Rechtspraak zijn ondergebracht in één landelijk dienstencentrum: het Landelijk Dienstencentrum voor de Rechtspraak (LDCR).”
MEER

Hieronder zie je een foto van het scherm van mijn iPhone

foto.KlantContactCentrum

Rekening-courantverhouding met de Hoge Raad

Voornoemd PDF-bestand is een nota voor griffierechten verschuldigd in vier zaken waarin ik mij in de afgelopen maand oktober bij de Hoge Raad voor mijn betreffende cliënten gesteld heb.

foto.kantoor.11.11.14

Kort nadat ik wederom advocaat bij de Hoge Raad werd, wist ik het daartoe te leiden dat Van Swaaij Cassatie & Consultancy ter zake van betaling van griffierechten in een rekening-courantverhouding met de Hoge Raad kwam te staan. Het voordeel is evident. MEER

Have a good day!